2012. július 21-én került megrendezésre a Heves Megyei Polgárőr Szövetség által rendezett horgászverseny a Heves-Alatka melletti Rab és Rab horgásztavon. Mint a Kompolti Polgárőr egyesület tiszteletbeli tagja engemet és Forgó Milánt, mint oszlopos tag ért a megtiszteltetés, hogy ezen a versenyen megmértessük magunkat. Nagy tervekkel és elképzelésekkel indultunk neki a versenynek, ami 6 órásra volt tervezve azonban nem volt meghatározva, hogy milyen készséggel kell a halakt üldözőbe venni. Szabályként csak egy bot és egy horog volt meghatározva. Úgy gondoltuk, illetve terveztük a tó tulajdonságairól beszerzett információk alapján, hogy a Feederezés lesz a legmegfelelőbb technika, mivel a halak a tóban úgy 60-80 méterre szeretnek tanyázni egy törés mentén.

A versenyt megelőzően a csalik és az etetéshez szükséges anyagok megvásárlása érdekében megjelentünk a káli Kukac horgászboltban. Az üzletben Kaló Zoli barátom nagy segítségemre volt és sok hasznos tanácsokkal látott el engemet. Felhívta a figyelmem a nemrégiben megjelenő Kingbaits Puha Fluo ponty pelletre mely 40g-os kiszerelésben kapható. Kérdésemre elmondta, hogy garantáltan horogálló, tűzhető, fűzhető, lebegő, nem csak felületén, hanem teljes átmérőjében ízesített puha pellet. Az íz választás a fokhagyma-menta, eper és Tutti-Frutti ízesítésekre esett.   Alapozó etetésnek pedig a King-Baits Tiger pelletét ajánlotta, mely magas halolaj tartalmú, növényi rostokat, fehérjéket tartalmaz. Mindkét méretben 2 és 4 milliméteres kiszerelésében is vásároltam. Mivel úgy gondoltam, hogy a verseny idejére hidegfront várható, ezért az Aminobuster 500ml eperízesítésű locsolóját választottam hozzá. Milán pedig úgy gondolta, hogy kis költségből megpróbál valami nagyot alkotni, ezért ő a King-Baits fűszeres méz etetőanyagját vásárolta meg, melyhez csemegekukoricát, mézes pelletet, illetve élő anyagként csontit vásárolt. A versenyt megelőző estén az etetőanyagokat bekevertük, illetve a Tiger peletett a locsolóval megöntöttem.

A verseny napján kicsit szomorkás enyhén csapadékos és szeles időjárásra ébredtünk.  A sorsolást követően elfoglaltuk a helyeinket. Zsinór klipsz beakasztásával, megkezdtük az alapozó etetés, mely során úgy 10-15 etetőkosárnyi anyagot jutattunk be 60-70 méteres távolságra. A fent felsorolt fluo pelletekkel csaliztunk. Én az eperízesítést választottam, míg Milán a fokhagyma-mentába tette minden bizonyalmát.  Ezen próbálkozása sikeres is volt, mert egymás után kezdte fogni a kisebb nagyobb keszegeket, kárászokat, illetve pontyokat. A meglepetést azt okozta számomra, hogy nem, egy, hanem kettő „nagyobb” testű pontyot is sikeresen szákolt melyek súlya 6,7 kg, illetve 7,8 kg volt.

Milán a fokhagyma-mentával szó szerint megvadította a halakat és a verseny végeztével kezdtünk foglalkozni a gondolattal, hogy esélye van a verseny dobogós helyezésére. A végső mérlegelésnél derült ki, hogy nem volt ok az aggodalomra, mert az összesen 30,7 kg kifogott hallal első lett a 6 órás horgászversenyen.

Ügyességének és hihetetlen akarásának, illetve a jó csali választásnak köszönhetően meg lett az eredménye és fölényes győzelmet aratott, mivel a második helyezet 23,5 kg, még a harmadik helyezet 19,2 kg halat fogott.

Nekem ezen a versenyen nem volt sok keresni valóm mivel, csak néhány darab kárászt sikerült fognom, illetve kettő nagyobb halam is leakadt, de tudva levő nem lehetünk mindig ott a toppon annak ellenére, hogy a sikeres KING-BATS termékekkel horgászunk.

Ismételten hatalmas sikerben és élményben volt részünk, melyet szeretnénk megköszönni és nagy érdeklődéssel várjuk a Fokhagyma-mentás bojli megjelenését.