Minden évben próbálok új vizeket meglátogatni és tesztelni a tudásomat, fejleszteni a technikámat és új tapasztalatokat szerezni. Az idei év első kalandozására a közelmúltban került sor, amikor testvéremmel (Verebélyi Valter) ellátogattunk egy 5 napos túrára a Don Carp Lakere.

Már a foglaláskor nagyon izgatottak voltunk, mivel sok szép fogást láttunk a tó Facebook oldalán, és reméltük, hogy minket is megajándékoz pár kincsével ez a gyönyörű víz.

Július 5-én, csütörtökön érkeztünk meg a tó partjára, gyorsan kiváltottuk a jegyeket, a helyi szabályokat tisztáztuk még egyszer, majd ezután elfoglaltuk a kiválasztott 1-es horgászállást és elkezdtük a felszerelések összeszerelését. Már az első benyomásunk nagyon meggyőző volt: tiszta, rendezett környezet fogadja az ide érkező horgászokat, a halőrök és a vezetőség nagyon kedvesek és segítőkészek, bármi kérdésünk vagy akadályunk volt, azonnal a rendelkezésünkre álltak, ezt szeretnénk nekik még egyszer megköszönni!

De vissza a horgászathoz, az első napon viharos szelünk volt, de gyors helykeresést követően négy bóját helyeztünk el 70, 120, és kettőt kb. 180 méterre. A vízmélység nagyjából egységes, 1,6 m volt néhol több-kevesebb iszappal, de 15-20 cm-nél több sehol nem volt.

Az első nap nem volt túl eredményes, mindössze bátyám fogott egy szép 7-8 kg körüli tokhalat és pár kisebb amurt fogott.

Majd a második nap elindultak a halak bátyám bójáiról. Egyből egy dupla kapással törtük meg a csented, ő egy 11,5 kg-os én egy 12,8 kg-os ponttyal
 köszöntünk be, mindkettő hal King baits Mad Carp bojlira éhezett meg.

Estig nem volt több értékelhető halunk, csak a legközelebbi bójáról érkeztek folyamatosan az 1-2 kg-os kárászok, így a harmadik napon ezt a bóját megszüntettük.

Nem is sejtettük, hogy az igazi izgalmak csak ezután következnek, a második éjszaka folyamatosan fogtuk a halakat, és mérlegeltünk. Megállás nélkül húzták a szebbnél szebb pontyok és amúrok a számukra felkínált csalikat, és ez a harmadik napon ugyanígy folytatódott. És ezen a napon sikerült megfognunk egy 15,6 kg-os tükörpontyot, ami a túra legnagyobb pontya lett! A titok egy szerű volt, King baits Liver Liquidbe dippeltük a csalikat, és ez a tömény májkivonat megbolondította a halakat!!

Igazán az etetések a negyedik napon, július 8-án hétfőn értek be, amikor napszaktól függetlenül óránként vagy félóránként szóltak el a botok, volt, hogy egyszerre 3 is!

Ezen a napon sikerült a legnagyobb halakat is megfognunk, nappal egyszerre volt kapásunk ismét Valterral, éreztük mindketten, hogy jó halakkal van dolgunk, ő csónakba szállt, hogy ne akadjanak össze a halak, de ekkor még nem sejtettük, hogy két gyönyörű amur akadt a horgunkra, kb. 40 perces fárasztás után sikerült megszákolnunk őket, az enyém lett a kisebb, 13,2 kg-al, az övé pedig a bandanagy 16,1 kg-al. Az én halam 3 szem 20 mm-es GLM bojlira éhezett meg, míg Valter hala dupla 24-es King baits Lightened DUO narancs-tintahal és hal-máj bojlira jött, egy szem pop-uposal kikönnyítve.

Ez után folyamatosan fogtuk a halat távozásunk pillanatáig. Nekem még sikerült megcsípnem több társa mellett, az utolsó éjszaka egy 15,2 kg-os hibátlan pontyot, az örömöm leírhatatlan volt a tóra alatt.

Még a pakoláskor is sikerült két kapásig eljutnunk, melyből egyet sikerült is a partra terelnünk.