Végre eljött a pillanat,hogy újra a Harsányi tó partján tölthettem egy csodás hetet.Erre a pillanatra már a decemberi foglalás óta vártam.Aki ismeri és tudja,hogy mit rejt ez a víz,mekkora halak élnek benne,azok tudják,hogy egy ilyen túrára komoly  felkészülés kell csali és felszerelés terén is.

A Harsányi tóról annyit kell tudni,hogy az országban szinte egyedülálló halállománnyal rendelkezik.Rengeteg 20+-os  hal található benne,de már fogtak benne számos alkalommal 30+-os halat is.Vannak horgászok akik szerint könnyű nagy halat  fogni ebben a vízben ,de úgygondolom,hogy azok a horgászok vagy nem voltak még személyesen a tavon,vagy csak szerencséjük volt és megfogták életük halát.

Nem ritka ugyanis ,hogy egy többnapos horgászat alatt sem sikerül 20+-os halat fogni,vagy egyáltalán bármilyen mérlegelhető halat.Egy sikeres túrához úgygondolom nem csak egy jól összeállított felszerelés,szerelék,csali kell,hanem nagyban hozzájárul a szerencse is.

Egy horgász ,aki először megy a Harsányi tóra horgászni kétféle érzéssel térhet haza: Vagy egy sikeres horgászaton vesz részt,ahol megfogja élete halát és mindig vissza fog térni,vagy nem fog halat és soha többé nem jön.

Én úgygondolom ,hogy az utóbbihoz tartozom,volt alkalom mikor a gyengébb arcát mutatta a tó,de megajándékozott már oly sok szép hallal,hogy bárhogyan is végződik egy horgászatom a tavon,újra visszajövök.

A 2016-os szezon első túrája április közepére esett.Amikor Róbert és Gergő személyében tölthettem el 72órát az Új álláson.Megérkezésünkkor még zajlott a Barracuda bojlis találkozó,ami aggodalomra adott okot,mivel egy verseny utáni túra vagy nagyon jól vagy nagyon rosszul végződhet.

Kipakolás után a 4es álláson lévő szomszédok felé vettük az irányt,akik szintén aznap kezdték meg a horgászatukat és rövid beszélgetés után kiderült ,hogy velem együtt is fogják befejezni.Míg Róberték 72órára jöttek ,én 120órát töltöttem a tavon.

Miután összeállítottuk a felszerelést,elkészítettük az etetést ,elindultunk elhelyezni a bójákat.9 bottal kezdtük meg a horgászatot,3 bójával.Róbert a bójáját balra helyezte el kb 125m-re (onnan vártuk a halak nagyrészét),Gergő volt középen az ő bójája valamivel közelebb volt kb 110m-re,míg én nekem marad a horgászhely jobb oldala bójámat pedig 120méteren helyeztem el,ahol a vízmélység 2,8 m volt.

(A tábor elkészült,kezdődhet a horgászat)

Készítettem egy kis magmixet,ami : kenderből,kukoricából és tigrismogyoróból állt.Etetésre hoztam még magammal halibut pelletet és bojlit.

Bojliból a King Baits által forgalmazott fokhagyma-hal,cajun,barack-hal,Onion liver,T1 ízesítésűt hoztam .

Az etetést napközben spombbal ,míg reggel és este csónakból végeztük el.Minden etetés előtt összeállítottam egy adagot amit lelocsoltam fél órával bevetés előtt Monster aminobusterral vagy Hot-shot method mixerrel.Ezáltam megpróbáltam mégjobban fokozni a csalogató hatást.

(Az etetésre szánt keverékem)

Mire elkészültünk mindennel ,már csak pár óránk maradt és mehettünk is be csónakkal etetni.Az első este inkább esemény dús volt,mint szerencsés.Ahogy besötétedett húzós kapást követően sikerült megakasztanom egy halat,de sajnos félúton köszönés nélkül tovább állt.Nem sokkal később a  közepső bójáról Gergő megfogta a túra első halát egy 13kg körüli pontyot.Majd újra az én botom füstölt el,de sajnos ismét eredménytelenül.

Újracsalizást követően dobócsővel próbáltuk az etetésen tartani a halat sikeresen,mivel nem sokkal az előző kapásomat követően újabb kapás jelentkezett.Ez a hal már jóval termetesebb volt az előző két társánál,de 15perces kemény fárasztás után sajnos pár méterre a parttól megszabadult a horogtól.Sajnos ez a 3. halvesztésem volt,ezért úgydöntöttem ,hogy lecserélem horgaimat másfajtára,míg a szerelékemet is átalakítom,nem akartam ,hogy újra eredménytelenül végződjön egy kapás.De sajnos az első este már nem volt lehetőségem újabb csatát vívni egy termetes ponttyal,viszont Gergő megfogta a második pontyot ami már 16,6kg-ot nyomott.

Másnap reggel etetést követően újra Gergő botjai füstöltek el,két 10+os hallal zárta a reggelt.Míg mi Róbival még hal nélkül voltunk.Napközben beálltak a dévérek,amik a hét folyamán végig kísérték a horgászatunkat.A délelőtt kapás nélkül eltelt,majd délután 4óra körül,megérkezett a 4. jelentkező az etetésemre,amit sajnos elszalasztottam,mivel nem voltam a botoknál így Gergő kifogta a halamat.Sajnáltam mivel egy gyönyörű pontyról volt szó.Két kapás T1-re,míg 1-1kapás Reactor-ra és Onion Liver-re jelentkezett.

(Gergő az én halammal.Súlya 17kg)

Eljött újra az este ,amikor Gergőnek sikerült kifogni egy gyönyörű 17,8kg-os halat.Ekkor már variáltunk,mert nem tudtunk belenyugodni,hogy nekünk nem sikerül halat fogni.Variáltuk a szereléket,míg végül visszatértem a tavaly bevált helikopter szerelékemhez.Próbáltuk kikönnyíteni a csalit,dippelni,pasztázni ,mindenfajta opciót kipróbáltunk.

(Gergő  túrájának legnagyobb hala a maga  17,8kg-os súlyával)

Teltek a napok,teltek az órák és valahogy abba maradtak a kapások száma.Keservesen sikerült partra csalni pár darab 8-13kg közötti példányt Róbinak és Gergőnek.De nem történt kiemelkedő fogás.

Elérkezett a szerda búcsút vettem Gergőtől és Róbitól,majd új társra lelve folytattam a túrát.Számomra maradt még 48 óra ,hogy bizonyítsak és fogjak valami szebb halat.Elvoltam keseredve ,de bíztam benne,hogy az etetésem jó,a csalik fogósak,csak a szerencse ,ami megakadályoz abban ,hogy megfogjam az idei első szebb halam.

Új horgásztársra leltem Szabolcs személyében,aki velem tartott a maradék 48órában.

Új tervek,új remények.Átraktam a bóját jobb oldalról balra.Mivel nem láttam nagy jövőt,ha ott hagyom a továbbiakban is. Mivel az első 72órában erős szél volt,nehezen tudtuk megdobni a távolságot,így jobban belekellett állni minden dobásba.Ezért 3nap után már megéreztem a testemen,hogy nem biztos,hogy a nagy távolság a túra végéig menni fog.Átraktam a bóját  balra a halőrház irányába viszont a távolságot is csökkentettem 80-85méterre.Ezt a távolságot már könnyedén megtudtam dobni.Azért ,hogy biztosan ne gubancolódjon a szerelékem egy kis pva-t is akasztottam a horogra,még így is pontosan megtudtam,túltudtam dobni az etetésemen.Új helyen a bója! Ismét elkezdtem reménykedni hátha most már én is sikeres leszek.

Sokan mondják,hogy Harsányba dobj akkorát ,ami a csövön kifér.De néha mégis a közeli bóják,közeli etetések hozzák meg a várt eredményt.Csak kevesen vagyunk,hogy megpróbáljuk megfogni a halat közelebbről.

(Új helyen a bója,az utolsó 48órában már innen vártam a halak érkezését)

Eljött az etetés ideje,de úgygondoltam ,mivel nincs messze a bója dobócsővel és spombbal is pontosan megtudom etetni a helyet,így a gyanakvóbb pontyok figyelmét is eltudom kerülni.Újracsaliztam a már jól bevált King Baits Onion Liver bojlikkal.Sötétedés előtt nem sokkal egy komótos kapásra lettem figyelmes.Miután kezembe vettem a botot éreztem ,hogy egy szebb hallal van dolgom.Gyorsan megtalálta a szomszéd bójáját,de szerencsére sikerült lerázni magát a bójáról is tovább folytatódott a várva várt küzdelem.Percről percre loptuk egymástól a métereket,míg végül a partközelbe sikerült csalnom,ahol megtalált valami akadót a víz alatt,mivel egy ideig nemmozdult el a helyéről aggódóan próbáltam minden irányba húzni,de esélytelen volt.4-5perc után aztán mégis kibogozta magát és tovább folytattuk a küzdelmet,amit végül végre én nyertem meg.Mérlegelésnél már láttuk ,hogy talán ez lesz az a hal ,amiért jöttem a ,,nagy szemű,,.

Letáraztuk a mérlegelőt,majd a mérleg 20,56kg-nál állt meg.Hatalmas kő esett le a szívemről ,hogy sikerült,amire talán már nem is számítottam,hogy ekkora halat fogok ezen a túrán.Gyors fényképezés után már úszhatott is vissza.

(A nagyszemű!!! Súlya 20,56kg.Ekkor még nemtudtam ,hogy ez csak az öccse a következőnek)

(Gyönyörű,hibátlan tükrös.Bizonyítottak a King Baits golyók és a kitartás,meghozta a várt halat)

Aznap este már nem történt mozgás.Így megvártuk a reggelt és újra csövezni kezdtem a golyókat.A horgokra pedig ismét a King Baits T1 és Onion Liver bojlik kerültek.Újradobtuk a botokat,majd Szabival visszafeküdtünk pihenni.Amikor elkezdtük beszélni az előző napi fogást,egy rövid csippanásra lettünk figyelmesek,majd még egyre.Ezért kimentem a botokhoz.Ahogy kiértem megindult a hal és folyamatosan húzta a zsinórt az orsóról.Boldog voltam,hogy kapásom van.A fárasztás első méterei becsapósak voltak,mivel nem gondoltam ,hogy termetes hallal van dolgom,jött szépen kifelé.Majd a partnál lettünk figyelmesek,hogy nem tudom felhúzni a víz alól,hirtelen kirohanás és lehúzott vagy 35-40 méter zsinórt.Megérezte a partközelt és elkezdett küzdeni.Onnantól kezdve tudtam,hogy mégiscsak egy szebb hal akadt a horgomra.10-15perc fárasztás után sikerült megszákolni a halat.

(Ez a hal már a miénk)

Hatalmas hal volt,nagy pocakkal.Éreztük ,hogy 20kg feletti példány.A már népszerű és jól bevált King Baits T1 fűszeres ízű bojlira csábult el.Mérlegeléskor mikor megláttam a mutatót 23,40kg-nál nem akartam hinni a szememnek.Sikerült megdöntenem egyéni rekordomat,ami eddig 22,20kg volt.

(A túra hala,a kitartás jutalma,a nagyszemű.Súlya 23,40kg)

(Jövőre talán újra találkozunk)

Nagyon boldog voltam.Eljött a várva várt hal.Méghozza két 20+-os személyében.Megérte várni és bízni a csaliban.

(Ismét bizonyítottak és nemhagytak cserben)

(A sikeres kombináció ,ami a nagy halat adta)

Aznap sikerült még kifognom egy 10+os halat.Majd másnap gyors pakolást követően boldogan hagytuk el a horgászhelyünket.

Összességében egy nagyszerű túrán vettem részt.Igaz,hogy sok halat nem fogtam/fogtunk,de élményekben gazdag volt.Sikerült megfognom új egyéni rekordomat,sikerült két db 20feletti pontyot kifognom.Kivártam a nagy halat és a túra végére megérkezett,csak hinnem kellett benne,hogy megtörténhet a csoda és bejön a nagy hal.

Legtöbb halat az Onion Liver és a már nagy kedvencemmé vált T1 adta,de adott halat a barack-hal és az új Reactor bojli is.

Köszönöm a támogatást a King Baits-nek és Tari Istvánnak!

Bízzatok a felszerelésben,csaliban,legyetek türelmesek és Benneteket is megtalál a hőn áhított ,,nagy szemű,,.

Mindenkinek sikerekben gazdag horgászatot kívánok.