A mindennapi teendők miatt sajnos a szezonkezdő pecám időpontja kicsit kitolódott.Bár volt már előtte jó idő,de sajnos nem tudtam idő hiánya miatt eljutni egy gyors pecára.Gondolom sokan vagytok így ,mint én ,hogy mindent eltervezünk,mindent elkészítünk ,de mire  eltudunk jutni horgászni elromlik az idő.Szinte hihetetlennek tűnik,de ez már sokszor előfordult.

(Horgászhelyem a  tó elején található parkoló mellett volt.)

Március 15.-én indultam  barátnőmmel egy rövid horgászatra a Nyíregyháza mellett található Orosi tóra.Az előtte való napokban nagyon szép idő volt.A fogásokon is meglátszódott,mivel előtte már 2-3 napon keresztül olyan képekkel,információkkal szembesültem az interneten,ami bizakodásra adott okot.

De ,ahogy figyeltem az időjáráselőrejelzést ,ahogy közeledtem a kiszemelt időponthoz egyre jobban elgondolkodtam vajon érdemes-e elindulnunk.Barátnőm és jómagam kedve is lelombozódott,amikor kiderült ,hogy előtte-utánna való nap is napsütés és 10-15fok körüli hőmérséklet várható.Viszont a  mi időpontunkban pedig hóesés,zápor,szél és 2-6fok.

Egyetlen egy okból mentünk el horgászni,mivel szenvedélyem a horgászat és már egyre feszültebb voltam ,ahogy láttam az interneten,hogy egyre többen voltak már horgászni.Így nagyon vágytam már én is,úgyvoltam ha a víz nem fagy be én bizony ott leszek.Szerencsére van egy olyan lány,aki elkísér ,mert tudja mennyire fontos ez nekem.Ilyenkor már nem minden a halfogás ,már egy kis vízparton töltött idő is megnyugtat.

A tél folyamán felszerelésem nagyrészét lecseréltem.A King Baits és Tari István jóvoltából sok terméket beszereztem,aminek egy részét szerettem volna kipróbálni.

Reggel 7 órára megérkezdtünk.Az idő pontosan olyan volt ,amilyet az előrejelzés is mutatott.Gyenge szél,intenzív eső és havaseső váltotta egymást.A hőmérséklet is megállt 3-4 fok körül.

Daru Sándor barátom jóvoltából sikerült a tó elején helyet foglalnunk,közvetlen a parkoló mellett,így elviselhetőbbé tudtuk tenni a horgászatot és betudtunk ülni a kocsiba,amikor már nagyon muszáj volt.

8 órára minden bot a helyére került és megkezdődött a 2016-os szezon számomra is.

(Red Force és Mikropellet keverékéből állt az etetőanyagom+Hot shot method mixerrel lelocsolva)

A Red Force etetőanyag illata bekeverés után azonnal meggyőzött.Állaga tökéletes volt, illata pedig fűszeres számomra a halászlé kockára hasonlított ,egy kis mikropellettel és method mixerrel tettem még fogóssabbá.

(A mai nap használt King Baits termékek)

Három fajta bojlival próbálkoztam.

Az 1.  boton az eddigiek során a már jól bevált és többek számára ismert Onion Liver bojlival,ami már sok vízen is bizonyított.

A 2. boton a 2016-os újdonság a Reactor bojlival csaliztam.Felbontás után  egy eléggé erőteljes fűszeres bojlival találkozhatunk.

A 3. boton pedig a tavaly rengeteg halat adó bojlival a Barack-hallal csaliztam.

A szezon első halára sokat kellett várnom.Megfigyeltük ,hogy a tó hátsó részén 1-2 halat elcsípnek,de elől nincs semmi mozgás. A tó első része,ahol ültünk sekély a víz,míg a hátsó a mély víz.Egyetlen ok ami ,miatt előttünk nem volt hal,az az időjárásnak tudható be,míg előző nap sokat fogtak elől.Ma szinte meghalt a víz.Bejött a hideg idő és a halak visszahúzódtak a mély vízbe.

(Ha nincs kapás,ne csüggedjünk.Próbálkozzunk!)

Nem volt mit tenni,megkellett próbálni így is megfogni legalább a becsület halat.Sok gondolkodás után,végül sikerült megfejteni a titkot.Próbálkoztam kisebb-nagyobb csalival,megfaragva,kikönnyítve.Míg végül újracsalizás után 45perccel gyenge ejtős kapás után,hirtelen megindult a hal.

(A 2016-os szezon első hala)

A hideg víz ellenére szépen küzdött ,míg matracra fektettem.Súlya kereken 8kg volt.Egy szem Onion Liver bojlira csábult el,megfaragva kb 15mm-re + fluo fehér pop uppal kikönnyítve.

(Feltűnő színű pop up-ot érdemes magunkkal vinni minden alkalommal.)

Szintén újdonságnak mondható a Fluo pop up bojlik,ami mind színükben ,mind illatukban felhívják a halak figyelmét.Állaga pedig a bojli kis mérete ellenére sem  reped vagy törik ellenben sok gyártó más kis pop up bojlival ellentétben.Nagyon könnyen fűzhető.Gyenge ,kapástalan időszakban érdemes kikönnyíteni vele a bojlinkat.

(Súlya kereken 8kg.Boldog voltam,hogy nem maradtam hal nélkül ebben a hidegben.)

Nagyon örültem ,hogy ebben a gyatra időjárásban is végül nem maradtam hal nélkül.Fényképezés és visszaengedés után újradobtam a botokat,de egy kisebb ejtős kapáson kívül már nem történt semmi.Így barátnőmre hallgatva,akire nagyon büszke vagyok ,hogy elkísért és fagyoskodott velem fél1kor befejeztük a horgászatot.Nem szerettem volna,hogy barátnőm kedvét esetleg elvegyem egy következő horgászattól,így gyors pakolás után ,már a fűtött kocsiban ülhettünk úton hazafelé.De nagyon örülök ,hogy 4 és fél óra alatt sikerült legalább egy szép tükröst kifognom.Legközelebb  már remélem egy szebb időben tudok kijutni kedvenc tavaim egyikére.

Mindenkinek nagy halakban gazdag 2016-os szezont kívánok!