Egy nyári ősz pillanatai Hosszú előkészítő munka után elindultunk Végső Zoli barátommal egy utólag igen érdekes és tanulságos bojli túrára a Nyéki kavicsbánya tóra. Május 1-jén érkeztünk meg, majd a tábor felépítése után nekiláttunk az előttünk elterülő víz feltérképezéséhez. Mivel ezek a tavak a mai napig kitermelés alatt állnak, ezért igen aktív hajóforgalom van az egész tavon. Úgy véltük, az állásunkról kb. 300 m-re található hajójáratot fogjuk először megradarozni és itt alakítjuk ki az első etetéseket, melyeket hajóval jelöltünk meg. Igen változatos mederviszonyokat találtunk, a 3 m-es víztől 12 m-ig változott a mélység. 4 helyet jelöltünk meg, melyet a KingBaits bojli alap mixeiből összeállított bojlival etettünk meg. Kétféle ízű bojlival készültem, az egyik King Baits halas jellegű mix volt (fish x fish), amelyet barack, polip + eper ízű aromával ízesítettem . A másik egy édes jellegű Birdfood mix volt, amit édes kukorica aromával gyúrtunk meg. A bojlik mellé King Baits barack, polip ízesítésű pelleteket és KingBaits tigrismogyorót szórtunk.. Kíváncsian vártam hogy a halaknak mennyire fog tetszeni az új bojli. Az első kapás hajnali 3 óra körül volt az édes kukoricás bojlira. Orsós kapást követően Zoli barátommal csónakba szálltunk és a láthatatlan ellenfelünk fölé eveztünk. Sajnos kevés ellenállást mutatott az első jelentkező, melyet a parti mérés után (5 kg) fertőtlenítést követően visszahelyeztünk a vízbe. Visszahúztuk a horgot, majd lefeküdtünk. Hajnalban igen kellemetlen északi szél korbácsolta a vizet, nagyon jól jött a meleg ruha. Szerencsénkre a halak kapáskedvét igen jól befolyásolta ez a hideg szél. Reggel 6 óra körül a barackos-polip bojlira jött a kapás. Zoli barátommal újra csónakba szálltunk, de az időközben feltámadt szélben igen nehéz volt a hal fölé evezni. Éreztem, hogy ez nagyobb lesz, mint az előző, ezért óvatosabban bántam a hallal. Amikor először megláttuk a tiszta vízben már sejteni lehetett, hogy ez 10 kg fölötti lesz. Rövid fárasztás után nekem kellett megszákolni a halat, mert Zolinak a csónakot kellett irányítani és evezni. Már a beemelésnél is saccoltam kb. 12 kg-ra, de a parti mérlegelés után derült ki, hogy a pontos súlya 14,50 kg. Gyorsan készítettünk róla egy pár képet, lefertőtlenítettük majd visszahelyeztük a tóba. A következő napokban több kisebb 2-5 kg közötti pontyokat fogtunk. Bármilyen bojlit is tettünk fel, képesek voltak a 2 db 22 mm-est is felszippantani. Közben az időjárás is kezdett őszies lenni, folyamatosan esett az eső és viharos erejű szél fújt (június 1-jén 6°C volt reggelre). Június 3-án reggel a KingBaits tigrismogyoróval csalizott boton jelzett kapást. Bevágást követően nem mertünk csónakba szállni akkora hullámok voltak, ezért úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk 300 m-ről a halat kihúzni a partig. Miközben én fárasztottam, Zoli felvette a combcsizmát és bement a vízbe, hogy megmerítse a halat. Nagyon harcias volt az ellenfél és ahogy a parthoz közeledett, egyre jobban makacsolta meg magát. Végül Zoli sikeresen megszákolta, partra emeltük és matracra helyeztük. Nagyon szép tőponty pihegett előttünk, mely kereken 10 kg-os volt. Ezt a halat is gyorsan lefényképeztük, lefertőtlenítettük és visszaengedtük. Az elkövetkezendő napokban ismét étvágyuknál voltak a telepített pontyok. Június 6-án reggel a KingBaits barack-polip bojlira jött egy gyönyörű 9,5 kg-os tőponty, majd több kisebb ponty megfogása után június 10-én gyönyörű naplementénél egy heves kihúzós kapásra ültünk csónakba és félórás fárasztást követően egy külalakra tökéletes 12,50 kg-os tőpontyot sikerült fogni a KingBaits Halibut pellettel. Lassan végéhez közeledett a horgásztúra, melyet így utólag részletezve az általam vezetett fogási naplót a nyéki vizekhez képest igen szép eredménnyel zártam, köszönhetően ezt a KingBaits termékeknek.