Kedves István.

2012. 08. 19-én a délutáni órákban Forgó Milán barátommal elhatároztuk, hogy az ünnepi hétvégén egy éjszaka erejéig horgászunk egy jót a Kál külterületén az Alatkai úton található Alaszka Horgásztónál. Egyik kedvelt helyünk ez a tó, mivel a tógazda Gedei Zoltán egy vendégszerető és a végtelenségig segítőkész ember, aki mindent megtett eddigi horgászataink alatt, hogy a megfelelő kényelemben és komfortban tölthessük el azt a pár órát, amit e szép sportnak szentelünk.

A tó úgynevezett lapos részén, a 39-es horgászálláson foglaltuk el a helyünket, ami nem nevezhető egy kényelmes helynek köszönhetően a part mellett elhúzódó sűrű nádasnak. Végszerelékeinket, gyorsan bevontattuk a kívánt helyekre a már jó bevált King-Baits golyókkal. Koncentráltan etettünk mivel csak annyi golyót juttatunk be, amit az etető hajó lehetővé tett, de azt is PVA szalag segítségével még koncentráltabbá tettünk.  Jómagam a T1 ízesítésű golyókat helyeztem előtérbe, mivel ezekkel a golyókkal nem nagyon horgásztam még ezen a tavon és gondoltam egy kis újdonsággal hátha meglepem a halakat és magamat is. Az egyik botomra kettő háromnegyedelt összefordított T1, míg a másikra szintén ugyanúgy került felkínálásra. Milán is az olvadó golyók erejében és hatásában bízott ezért az egyik botját két szem Ghost Fisht, míg a másikat pedig két szem Fish Faktor került. Az este és az éjszaka folyamán több kapásom volt mind a két botomra azonban valami oknál fogva egy halat sem sikerült szákba terelnem. Volt, amikor az akasztás következtében, volt mikor pedig a fárasztás során maradt el a halam.  Milánnak az éjszaka során mély álomba szenderedtek kapásjelzői, amik nem is ébredtek fel az éjszaka folyamán.

Huszadika reggelén erős szembe széllel találtuk szembe magunkat, mely helyzet kísértetiesen hasonlított arra a horgászatra, amikor Tóth Tamás barátom megfogta élete első 20+-os pontyát szintén King-Baits bojlival. Milán meg is ragadta az alkalmat és az egyik botját a helyünktől úgy 30 méterre juttatta be az ott lévő egyik töréshez, ahol Tamás korábban fogta 20+-os potyeszát. A botját két szem olvadó Ghost Fishel csalizta, aminek nem is kellett sok idő, hogy elfüstöljön.  A kapás nem minden napi volt mivel a swinger felemelkedett a bot szintjéig és onnan nem mozdult a fék nem hallatott magáról. Milán ekkor a botjához lépett, majd 10 óra 55 perckor elkezdődőt egy olyan fárasztás, amire szerintem senki sem gondolt volna. Elsőként a helyünk melletti stégre mentünk és onnan folytatta a fárasztást. Az első öt percben megmutatta magát egy gyönyörű tőponty, amikor Milánnal közöltem, hogy egy 20+-ossal van dolga. A fárasztás nem minden napi volt, hiszen a hal csak  12 óra 45 perckor adta meg magát, miközben a vízben összeszedet egy villás ágast is rajta egy kapásjelzővel, amit  végig vonszolt küzdelme során.

A fárasztást követően a matracon elfekvő hatalmas tőponty látványa során remegő és fáradt karokkal vette tudomásul Milán, hogy nem mindennapi fogást produkált.  A mérlegelést követően tudatosult bennünk, hogy átlépte azt a bizonyos „ 20+-os álomhatárt”, mivel a hal mért súlya 20.56 kg lett. Ezt követően a fotózás és egy együtt fürdőzést követően vissza került éltető elemébe, hogy még másoknak is szerezzen ilyen nem mindennapi élményeket.

Végezetül szeretnénk megköszönni Gedei Zoltán barátunknak, hogy létrehozott egy ilyen szép környezetben, illetve nagy halsűrűséggel ellátott tavat, ami lehetővé tette számunkra, hogy ilyen rövid idő alatt nem minden napi élményben lehessen részünk, illetve nem szeretnék megfeledkezni arról sem, hogy ilyen fogásban nem is lehetett volna részünk, ha nem a már jó bevált KING-BATS termékekkel horgászunk.